środa, 7 listopada 2012

Hangar Wydziału Mechatroniki i Lotnictwa- WAT, Lotnisko Babice



Niektórzy pewnie jeszcze nie wiedzą- jestem szczęśliwym (!?) studentem Lotnictwa na Akademii Obrony Narodowej. W ramach ćwiczeń z przedmiotu Konstrukcje lotnicze nasz wykładowca ppłk. Augustyn postanowił nas zabrać na wizytę do hangaru Wojskowej Akademii Technicznej na Bemowie aby „omówić dotychczasową, nabytą na ćwiczeniach wiedzę, w praktyce”. Jasne, że to nie było moim priorytetem, no niestety. ;) Przecież to cała masa fajnych kadrów Jaczka, Miga, Suki czy Iskry. Oczywiście, uradowany popędziłem razem z grupą, 16go października, na WAT. I się zaczęło... Dorwałem się najpierw do MiGa-29. Kokpit, dysza silnika, zdjęcie „od tylca” i inne fetysze. :) Potem przyszła na parę pstryków Iskry. I tak nie wzbudziła ona na mnie wrażenia takiego jak Su-22 i super hiper extra pokaz zmiany geometrii skrzydeł. Tak, panowie technicy specjalnie podłączyli Sukę do GPU (Ground Power Unit- czyli po „naszemu”- agregatu). Fajnie tak popatrzeć na to z bliska. Suka również dostarczyła parę fajnych zdjęć. Potem, po Orliku, przyszedł czas na gwóźdź programu- Jaka 40. Polatałem wokół niego lecz i tak najlepsze było wejście do kokpitu. Dawno już nie byłem w Jaczku, więc super sprawa posiedzieć w tym staruszku.
Cały czas miałem podpięty obiektyw Samyang 8mm „Fisheye”. To był jednak, w niektórych przypadkach, błąd ale człowiek przecież się na nich uczy ;)
Kilkanaście zdjęć z wizyty:
Dysza silnika MiGa-29:
 Tyłek Miga:
 
Orlik:
 Suka:
Iskra:
Po raz kolejny Iskra:
 Ciekawy projekt, Mrówka:
Również Mróweczka:
 Jaczek:
 MiG-21:
Jaczek "od szkrzydła":
 Technicy wyciągnęli i rozebrali nosek Iskry:
 Suka z drugiego profilu:
 Wnętrze Mi-2:
 Kokpit MiGa-29:
 I Jaka-40:

1 komentarz:

  1. Michale wysłałem do Ciebie Wyróżnienie!!! ponieważ podoba mi się Twoja pasja do samolotów i ich zdjęcia. Chciałbym aby Twój blog rozwijał się dalej i życzę Ci Wspaniałych okazów do fotografowania :) Chciałabym Cię zaprosić do mojej zabawy. Instrukcja -> Patrz mój blog :)

    OdpowiedzUsuń